오다기리 박의 알고리즘 노트

[Modeling Techniques] 3D Shape Detail Transfer 본문

컴퓨터 그래픽스/3D 모델러

[Modeling Techniques] 3D Shape Detail Transfer

오다기리 박 2021. 10. 21. 14:35

 

 

안녕하세요. 
C++과 이번 기술은 소스 영역(노란색 경계)의 디테일 형상을 추출하여 타겟 영역(보라색 경계)으로 전이하는 기술입니다. 소스 영역의 평균 곡률장을 타겟 영역으로 옮기는 방식입니다 . 형상 디테일 전이는 형상 변형, 메쉬 홀 필링등에 응용 가능합니다.

 

This technique is that extracts geometric detail from the source region (yellow boundary) and transfers it to the target region (purple boundary). The method moves the mean curvature field of the source region to the target region. Shape detail transfer is applicable to shape deformation, mesh hole filling, etc.
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OpenGL로 직접 만든 모델링 프로그램을 이용하여 모델링에서 자주 사용하는 기능을 직접 구현하고 소개하는 채널입니다. 프로그램 또는 알고리즘에 대한 질문이나 의견이 있다면 댓글에 남겨주시면 감사하겠습니다.

This is a channel that directly implements and introduces the technics frequently used in modeling using OpenGL program. If you have any questions or comments about the program or algorithm, please leave a comment. Thank you!
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